Huoltojen laskutus ja merkitseminen portaaliin

Portaaliin merkityt huollot pidentävät aina asiakkaan vuokra-aikaa, jolloin hän saa veroedun myös huoltojen osalta.


Näin merkitset huollon GoByBike-kumppaniportaaliin:

  1. Uuden huoltotilauksen luominen
  2. Huollon valmistumisen ja hinnan ilmoittaminen
  3. Pyörän ilmoittaminen luovutetuksi
  4. Huollon laskuttaminen

Voit pyytää tunnukset osoitteesta info@gobybike.fi.


Maksamme huoltolaskunne, kun huolto näkyy portaalissa luovutettuna ja hinta ilmoitettuna asiakkaalle.

1. Uuden huoltotilauksen luominen

Kun asiakas tuo GoByBike-työsuhdepyöränsä huoltoon, hänellä pitäisi olla joko tilauskoodi (K-alkuinen tunnus) tai sähköpostiosoite, jonka avulla pyörän tiedot löytyvät järjestelmästä.

Klikkaa "Huollot"-välilehdeltä "Uusi huoltotilaus":

Etsi asiakkaan antaman tilauskoodin (K-tunnus) tai sähköpostin avulla asiakkaan pyörän tiedot:

Saat näkyviin asiakkaan ja pyörän tiedot.

Tarkasta pyörän ja asiakkaan tiedot

  • Tarkasta henkilöllisyystodistuksesta, että asiakkaan nimi vastaa tietoja
  • Tarkasta, että pyörän merkki ja malli vastaavat tietoja

Mikäli tiedoissa on virhe, mutta asiakas kertoo pyörän olevan GoByBike työsuhdepyörä, niin voitte silti ottaa pyörän huoltoon. Lähettäkää asiakkaan ja pyörän tiedot meille osoitteeseen info@gobybike.fi, niin selvitämme asian.

Mikäli tiedot ovat oikein, niin voit ottaa pyörän huoltoon merkitsemällä tiedot tarkistetuiksi ja painamalla "Ota huoltoon" nappia.

Huolto siirtyy päänäkymässä tilaan "Pyörä vastaanotettu, odottaa huoltoa".


2. Huollon valmistumisen ja hinnan ilmoittaminen

Kun pyörä on huollettu, syötä huollon hinta ja hintaerittely sekä merkitse huolto valmistuneeksi painamalla "Merkitse valmiiksi" nappia.

Huolto siirtyy päänäkymässä tilaan "Huolto valmis, odottaa luovutusta".


3. Pyörän ilmoittaminen luovutetuksi

Kun asiakas on noutanut huolletun pyörän, ilmoita pyörä luovutetuksi painamalla "Ilmoita luovutetuksi" nappia.

Muista aina kertoa asiakkaalle huollon hinta ja esitellä hintaerittely

Esittämällä huollon hinnan ja hintaerittelyn selkeästi asiakkaalle vältytään ongelmallisilta ja aikaa vieviltä selvittelyiltä jälkikäteen.

Kaikissa ongelmatilanteissa ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Huolto siirtyy päänäkymässä tilaan "Valmiit huoltotilaukset".


4. Huollon laskuttaminen

Kun huollettu pyörä on ilmoitettu luovutetuksi, voitte laskuttaa huollon ilmoitetun hinnan mukaisesti. 

Huollon numero laskun viitteeksi

Sisällyttäkää huollon numero (H-tunnus) aina laskun viitteenä. Voitte laskuttaa huollot joko yksitellen tai koontilaskulla.

Suosittelemme kuitenkin ottamaan itselaskutuksen käyttöön kolmesta syystä

1)     säästätte laskutukseen tarvittavan ajan ja vaivan

2)     parhaimmillaan saatte maksun saman päivän aikana

3)     tästä ei seuraa ollenkaan ylimääräisiä kuluja

HUOM! ÄLÄ MERKITSE HUOLTOA PORTAALIIN, JOS...

  • huolto liittyy reklamaatiotapaukseen -> sovi laskun lähettämisestä GoByBiken kanssa.
  • asiakas korjauttaa pyöräänsä vakuutuskorvauspäätöksen saatuaan. Lähetä pelkkä korjauslasku suoraan GoByBikelle. Huom! Jos korjauskulut poikkeavat aiemmasta korjausarviosta, lähetä meille uusi korjausarvio ja odota meiltä korjauslupa ennen korjauksen aloittamista.
  • asiakkaan vuokrasopimukselle kuuluu teille pyörän hankinnan yhteydessä maksettua huoltobudjettia. Voit tarkistaa myymänne huoltobudjetin pyörätilauksenne hintaerittelystä portaalissamme. Jos valmiiksi maksettu huoltobudjetti ylittyy, ilmoita portaaliin VAIN huoltobudjetin ylittävä osuus ja lähetä siitä lasku GoByBikelle.

Jäikö jokin askarruttamaan? Ota yhteyttä Ota yhteyttä