Huoltojen laskutus ja merkitseminen portaaliin

Portaaliin merkityt huollot pidentävät aina asiakkaan vuokra-aikaa, jolloin hän saa veroedun myös huoltojen osalta.


Maksamme huoltolaskunne, kun huollettu pyörä näkyy portaalissa asiakkaalle luovutettuna.


Näin merkitset huollon GoByBike-kumppaniportaaliin:

  1. Uuden huoltotilauksen luominen
  2. Huollon valmistumisen ja hinnan ilmoittaminen
  3. Pyörän ilmoittaminen luovutetuksi
  4. Huollon laskuttaminen

Voit pyytää tunnukset portaaliin osoitteesta info@gobybike.fi.

1. Uuden huoltotilauksen luominen

Kun asiakas tuo GoByBike-työsuhdepyöränsä huoltoon, hänellä pitäisi olla joko tilauskoodi (K-alkuinen tunnus) tai sähköpostiosoite, jonka avulla pyörän tiedot löytyvät järjestelmästä.

Klikkaa "Huollot"-välilehdeltä "Uusi huoltotilaus":

Etsi asiakkaan antaman tilauskoodin (K-tunnus) tai sähköpostin avulla asiakkaan pyörän tiedot:

Tarkasta pyörän ja asiakkaan tiedot

  • Tarkasta henkilöllisyystodistuksesta, että asiakkaan nimi vastaa tietoja
  • Tarkasta, että pyörän merkki ja malli vastaavat tietoja

Voitte ottaa pyörän huoltoon merkitsemällä tiedot tarkistetuiksi ja painamalla "Ota huoltoon" -nappia.

Huolto siirtyy päänäkymässä tilaan "Pyörä vastaanotettu, odottaa huoltoa":


2. Huollon valmistumisen ja hinnan ilmoittaminen

Kun pyörä on huollettu, syötä huollon hinta ja hintaerittely sekä merkitse huolto valmistuneeksi painamalla "Merkitse valmiiksi" nappia.

Huolto siirtyy päänäkymässä tilaan "Huolto valmis, odottaa luovutusta":



3. Pyörän ilmoittaminen luovutetuksi

Kun asiakas on noutanut huolletun pyörän, ilmoita pyörä luovutetuksi painamalla "Ilmoita luovutetuksi" -nappia.

Muista kertoa asiakkaalle huollon hinta ja näyttää hintaerittely.

Huolto siirtyy päänäkymässä tilaan "Valmiit huoltotilaukset."


4. Huollon laskuttaminen

Kun huollettu pyörä on ilmoitettu luovutetuksi, voitte laskuttaa huollon ilmoitetun hinnan mukaisesti.

Löydät laskutusohjeemme artikkelista Pyörän / huollon laskuttaminen.

Muista lisätä huollon H-alkuinen tunnus laskun viitteeksi.

Suosittelemme kuitenkin ottamaan itselaskutuksen käyttöön kolmesta syystä

1)     säästätte laskutukseen tarvittavan ajan ja vaivan

2)     parhaimmillaan saatte maksun saman päivän aikana

3)     itselaskutus on ilmainen palvelu

HUOM! ÄLÄ MERKITSE HUOLTOA PORTAALIIN, JOS...

  • huolto liittyy reklamaatiotapaukseen -> sovi laskun lähettämisestä GoByBiken kanssa.
  • asiakas korjauttaa pyöräänsä vakuutuskorvauspäätöksen saatuaan. Lähetä pelkkä korjauslasku suoraan GoByBikelle. Huom! Jos korjauskulut poikkeavat aiemmasta korjausarviosta, lähetä meille uusi korjausarvio ja odota meiltä korjauslupa ennen korjauksen aloittamista.
  • asiakkaan vuokrasopimukselle kuuluu teille pyörän hankinnan yhteydessä maksettua huoltobudjettia. Voit tarkistaa myymänne huoltobudjetin pyörätilauksenne hintaerittelystä portaalissamme. Jos valmiiksi maksettu huoltobudjetti ylittyy, ilmoita portaaliin VAIN huoltobudjetin ylittävä osuus ja lähetä siitä lasku GoByBikelle.

Jäikö jokin askarruttamaan? Ota yhteyttä Ota yhteyttä