Huollot Kumppaniportaalissa
Kaikki huollot hoidetaan GoByBike kumppaniportaalin kautta
Mikäli saamme huoltolaskun, josta ei ole luotu huoltoa kumppaniportaalin kautta, joudumme lisäämään sen itse jälkikäteen. Voimme maksaa laskun vasta tämän jälkeen, ja tästä syystä laskujen maksu saattaa viivästyä. Mikäli sinulla ei vielä ole tunnuksia kumppaniportaaliin, niin ota yhteyttä info@gobybike.fi osoitteeseen.
1. Uuden huoltotilauksen luominen
Muistattehan tarkistaa onko asiakas ostanut huoltoja jo osaksi pyöräpakettia. Näitä huoltoja ei tule lisätä järjestelmiimme, sillä kaikista huolloista järjestelmissämme asiakkaan vuokra-aika pitenee huoltohinnaston mukaisesti.
Kun asiakas tuo GoByBike-työsuhdepyöränsä huoltoon, hänellä pitäisi olla joko tilauskoodi (GoByBike käyttäjätunnus eli K-tunnus) tai sähköpostiosoite, jonka avulla pyörän tiedot löytyvät järjestelmästä.
Paina ensin "Huollot" välilehdeltä "Uusi huoltotilaus".
Etsi asiakkaan antaman tilauskoodin (K-tunnus) tai sähköpostin avulla asiakkaan pyörän tiedot.
Saat näkyviin asiakkaan ja pyörän tiedot.
Tarkasta pyörän ja asiakkaan tiedot
- Tarkasta henkilöllisyystodistuksesta, että asiakkaan nimi vastaa tietoja
- Tarkasta, että pyörän merkki ja malli vastaavat tietoja
Mikäli tiedoissa on virhe, mutta asiakas kertoo pyörän olevan GoByBike työsuhdepyörä, niin voitte silti ottaa pyörän huoltoon. Lähettäkää asiakkaan ja pyörän tiedot meille osoitteeseen info@gobybike.fi, niin selvitämme asian.
Mikäli tiedot ovat oikein, niin voit ottaa pyörän huoltoon merkitsemällä tiedot tarkistetuiksi ja painamalla "Ota huoltoon" nappia.
Huolto siirtyy päänäkymässä tilaan "Pyörä vastaanotettu, odottaa huoltoa".
2. Huollon valmistumisen ja hinnan ilmoittaminen
Kun pyörä on huollettu, syötä huollon hinta ja hintaerittely sekä merkitse huolto valmistuneeksi painamalla "Merkitse valmiiksi" nappia.
Huolto siirtyy päänäkymässä tilaan "Huolto valmis, odottaa luovutusta".
3. Pyörän ilmoittaminen luovutetuksi
Kun asiakas on noutanut huolletun pyörän, ilmoita pyörä luovutetuksi painamalla "Ilmoita luovutetuksi" nappia.
Muista aina kertoa asiakkaalle huollon hinta ja esitellä hintaerittely
Esittämällä huollon hinnan ja hintaerittelyn selkeästi asiakkaalle vältytään ongelmallisilta ja aikaa vieviltä selvittelyiltä jälkikäteen.
Kaikissa ongelmatilanteissa ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
Huolto siirtyy päänäkymässä tilaan "Valmiit huoltotilaukset".
4. Huollon laskuttaminen
Kun huollettu pyörä on ilmoitettu luovutetuksi, voitte laskuttaa huollon ilmoitetun hinnan mukaisesti.
Huollon numero laskun viitteeksi
Sisällyttäkää huollon numero (H-tunnus) aina laskun viitteenä. Voitte laskuttaa huollot joko yksitellen tai koontilaskulla.
Suosittelemme kuitenkin ottamaan itselaskutuksen käyttöön kolmesta syystä
1) säästätte laskutukseen tarvittavan ajan ja vaivan
2) parhaimmillaan saatte maksun saman päivän aikana
3) tästä ei seuraa ollenkaan ylimääräisiä kuluja