Miten tilaan pyörän nettikaupasta?

Huomioitavaa nettitilauksiin liittyen!

EI VARUSTEITA! - Ulkomaisista verkkokaupoista tehtyihin tilauksiin ei ole mahdollista sisällyttää tarvikkeita tai lisävarusteita, koska niiden toimituksissa on ollut suuria ongelmia.

Pyrimme aina tekemään tilaukset niin pian kuin mahdollista. Pystymme kuitenkin tekemään tilauksia ainoastaan arkisin 9-17 välillä. Suuren kysynnän vuoksi tilattavan pyörän saatavuus voi kuitenkin muuttua ennen kuin ehdimme tekemään tilauksen.

Mikäli nettikauppa vaatii, että pyörä maksetaan jo tilauksen yhteydessä, niin meidän täytyy odottaa hyväksyttyä ja allekirjoitettua vuokrasopimusta ennen pyörän tilaamista. Tällaisia nettikauppoja ovat mm.

  • Baiks.fi
  • Bikester.fi
  • Verkkokauppa.com
  • XXL.fi

Sekä Verkkokauppa.com:n että XXL:n myymälöissä pyörätilauksen saa kuitenkin tehtyä ilman viivettä.

Otamme sinuun yhteyttä, mikäli valitsemaasi pyörää ei ole tilaushetkellä enää saatavilla.


1. Pyörän tilaaminen nettikaupasta

Täytä tilauksesi tiedot nettitilauslomakkeella.

Huomioithan, että pyöräpaketin kokonaishintaan lasketaan mukaan myös pyörän toimituskulut. 

Kannattaa myös huomioida, että osassa ulkomaisia verkkokauppoja pyörän hinta on ilmoitettu paikallisella arvonlisäverolla (esim. Saksan alv. 19%). Maksamme pyöristä Suomen alv. 24%, joten pyörän hinnasta saattaa muodostua kalliimpi kuin mitä ulkomaalaisen kaupan sivustollaan ilmoittama hinta. Useat suuret toimijat kuitenkin ilmoittavat hinnat Suomen alv. 24% hintoina (esim. Bikester, Bike-discount, Canyon).

Mikäli valitsemaasi pyöräliikettä ei löydy nettitilauslomakkeen listalta, niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Selvitämme onnistuuko pyörän tilaaminen toivomastasi nettikaupasta. Usein tilaaminen onnistuu ongelmitta, mutta osa kansainvälisistä kaupoista myy ainoastaan kuluttajille ja joillakin voi olla vaikeuksia pystyä toimittamaan Suomen kirjanpitoon kelpaavaa kuittia pyörästä. Edellytämme myös, että ulkomainen kauppa pystyy myymään pyörän joko alv. 0% tai 24%.

Tilaaminen suomalaisista nettikaupoista

Usein tilaaminen suomalaisesta nettikaupasta onnistuu helpoiten ottamalla yhteyttä nettikaupan asiakaspalveluun ja tekemään pyörätilauksen varusteineen sähköpostitilauksena. Näin kauppa voi lähettää pyörästä laskun suoraan meille ja tilausprosessi on yksinkertaisempi kaikille osapuolille. Asiakaspalvelumme auttaa tarvittaessa tilauksen tekemiseen liittyvissä kysymyksissä.


2. Tilausvahvistus ja toimitusaikataulu

Välitämme sinulle kaikki pyöräliikkeen tilausvahvistukset ja tiedot pyörän toimitusaikatauluun liittyen.

Suurin osa nettikaupoista myös toimittaa lähetyksen yhteydessä seurantalinkin, jonka avulla pystyt seuraamaan lähetyksen etenemistä.

Viiveitä nettitilausten toimituksissa

Osassa nettitilauksista on ollut merkittäviä viiveitä toimitusajoissa. Huomioithan siis, että nettikaupan antama toimitusaika on vain arvio ja se voi muuttua tilauksen jälkeen.


3. Toimituksen hyväksyminen

Tarkasta välittömästi pyörän vastaanotettuasi, että toimitus on täydellinen ja että pyörä mahdollisine varusteineen vastaa odotuksiasi.

Mikäli kaikki on kunnossa, hyväksy toimitus sähköpostiisi toimitetun linkin kautta vuokrasopimukselle. Täytä toimituksen hyväksymisen yhteydessä myös runkonumero, mikäli se puuttuu vuokrasopimuksesta.

Mikäli toimituksessa on virhe tai puute tai pyörä ei muuten vastaa sovittua, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.

Huom! Saamme pyöräsi vakuutuksen voimaan ja pyöräedun käyntiin vasta toimituksen hyväksymisen jälkeen

Jäikö jokin askarruttamaan? Ota yhteyttä Ota yhteyttä