Riktlinjer för service av GoByBike-tjänstecykeln
Försäkra att affären kan fakturera servicen av GoByBike
Du kan underhålla din cykel i vilken affär som helt, om de kan fakturera servicen av GoByBike. Vi rekommenderar att alltid kolla i förhand att fakturering är ok, eftersom det är inte möjligt att inkludera servicebekostnader till cykelförmånen utan att dessa faktureras av Gobybike.
1. Att föra tjänstecykeln till service
När du för din tjänstecykel till serviceaffären, ge din GoByBike-användarkod och kontaktinformation till affären. Men användarkoden hittar affären tjänstecykelns information från vårt system.
Ta också ett ID-kort med, så affären kan identifiera dig med det.
Hittar du inte din Gobybike-användarkod?
Om du inte vet din GoByBike-användarkod, kan du ta kontakt med vår kundtjänst.
2. Se till att servicekostnaderna motsvarar det överenskomna
När affären har utfört servicen, granska alltid före du tar emot cykeln att servicekostndaderna motsvarar det du kommit överens om med affären. Om det förekommer problem ta kontakt med vår kundtjänst, antingen med e-post eller telefon 09-74791200 (öppet vardagar kl. 9-17).
3. Du får en anmälan av servicekostnadernas inverka på din hyrestid
Efter att affären fakturerat servicen av Gobybike, får du ett epostmeddelande gällande servicekostnadernas möjliga inverkan på din hyretid.
Servicekostnader (moms. 25,5%) | Förlängning av hyrestiden |
---|---|
0 € | 0 månader |
1-80 € | +1 månader |
81-160 € | +2 månader |
161-240 € | +3 månader |
241-320 € | +4 månader |
321-400 € | +5 månader |
401-480 € | +6 månader |
481-560 € | +7 månader |
561-640 € | +8 månader |
641-720 € | +9 månader |
721-800 € | +10 månader |
801-880 € | +11 månader |
881-960 € | +12 månader |