Kumppaniportaalin käyttöohjeet

GoByBike kumppaniportaalin toiminnot

  1. Tilauksen etenemisen seuranta
  2. Tilauksen tietojen tarkastelu ja runkonumeron ilmoittaminen
  3. Uuden tilauksen syöttäminen
  4. Pyörän ilmoittaminen luovutetuksi
  5. Pyörän huollon ilmoittaminen

1. Tilauksen etenemisen seuranta

Tilausten eteneminen on portaalissa jaettu kolmeen eri tilaan:

  • Käsitellään
    Pyörätilaus on vastaanotettu ja se odottaa työnantajan hyväksyntää
  • Luovutuslupa myönnetty
    Pyörän voi luovuttaa ja sitoudumme maksamaan siihen liittyvän laskun
  • Luovutettu
    Pyörät, jotka ovat jo ilmoitettu luovutetuiksi


2. Tilauksen tietojen tarkastelu ja runkonumeron ilmoittaminen

Yksittäisen tilauksen tietoja pääsee tarkastelemaan klikkaamalla tilauksen riviä.

Runkonumeron ilmoittaminen

Runkonumeron voi ilmoittaa joko tilauksen laatimisen yhteydessä tai missä tahansa vaiheessa ennen pyörän luovuttamista.


3. Uuden tilauksen syöttäminen

Uuden tilauksen pääsee syöttämään etusivun "Uusi tilaus" painikkeesta.

Myös nettisivuilta löytyvä lomake toimii edelleen

Uuden tilauksen voi syöttää myös nettisivuilta löytyvän lomakkeen kautta. Kaikki tilaukset näkyvät aina toimittajaportaalissa.


4. Pyörän ilmoittaminen luovutetuksi

Pyörän pääsee ilmoittamaan luovutetuksi klikkaamalla tilauksen riviä.

Ilmoittakaa pyörä aina luovutetuksi asiakkaalle, jolloin pyörä siirtyy "Luovutettu" tilaan.

Ilmoita runkonumero viimeistään luovutusilmoituksen yhteydessä

Mikäli runkonumero on ilmoitettu jo aikaisemmin, se näkyy valmiiksi syötettynä runkonumero-kentässä.


5. Pyörän huollon ilmoittaminen 

1. Uuden Huoltotilauksen luominen

  • Paina ensin "Huollot" välilehdeltä "Uusi huoltotilaus". Etsi asiakkaan antaman tilauskoodin (K-tunnus) avulla asiakkaan pyörän tiedot.


2. Tarkista asiakkaan ja pyörän tiedot

  • Tarkasta henkilöllisyystodistuksesta, että asiakkaan nimi vastaa tietoja ja että pyörän merkki ja malli vastaavat tietoja. Mikäli tiedot ovat oikein, niin voit ottaa pyörän huoltoon merkitsemällä tiedot tarkistetuiksi ja painamalla "Ota huoltoon" nappia.


3. Huollon valmistuminen

  • Kun pyörä on huollettu, syötä huollon hinta ja hintaerittely sekä merkitse huolto valmistuneeksi painamalla "Merkitse valmiiksi" nappia.


4. Pyörän ilmoittaminen luovutetuksi

  • Kun asiakas on noutanut huolletun pyörän, ilmoita pyörä luovutetuksi painamalla "Ilmoita luovutetuksi" nappia. Muista aina kertoa asiakkaalle kokonaishinta ja hintaerittely, niin vältytään aikaa vieviltä selvittelytilanteilta.


5. Huollon laskuttaminen

  • Kun huollettu pyörä on ilmoitettu luovutetuksi, voitte laskuttaa huollon ilmoitetun hinnan mukaisesti. Portaali antaa aina laskutustiedot kun pyörä on luovutettu. Sisällyttäkää huollon numero (H-tunnus) aina laskun viitteenä. Voitte laskuttaa huollot joko yksitellen tai koontilaskulla.

Jäikö jokin askarruttamaan? Ota yhteyttä Ota yhteyttä